-no one said it would be easy, but it would be worth it..

tirsdag 12. juni 2012

forsøk på langintervaller,,,

Også uten musikk!! Er det mulig? 


Er det overhodet sjans for at jeg skal kunne klare å løpe lengre enn 100 meter uten "dunkdunk" i ørene?
Var så lite strøm på iphonen at jeg ikke tok sjansen,- tross alt viktigere med runkeeper som viste distanse og fart.
Det var derfor jeg meg STOR skepsis startet å løpe. Leverte bilen på verkstedet som planlagt så hjem måtte jeg. I tillegg var jeg nødt til å løpe 3 ganger rundt øya og diverse omveier for å få distansen riktig.


Dagens oppdrag:
Uke 8 dag 2:
2 km oppvarming
6x500 meter langintervall
2 km nedjogging.


Starten gikk greit den og beina fulgte godt med. Men hvis det var en dag jeg kunne drept for litt musikk så var det selvsagt ikveld. Hva er det med ungdomsgutter og folk som løper? Uansett så må de rope, tute, le og peke. Første gjeng møtte jeg ganske tidlig så da løp jeg bare rett fram og lot meg ikke merke med det. Det var 5 biler som stod i en klynge som plustelig begynte å tute og tute og jaggu klarte de ikke tute en sang!! Herremin,- jeg holdt på å le meg ihjel og følte meg utrolig dum,,,,

Neste møte med tilsvarende guttegjeng var midt i en av langintervallene hvor jeg nok så temlig sliten og målretta ut. De hoja og skrek, tuta og lo og jeg kan ikke klandre dem,,,, Jeg har tatt meg selv i å granske løpingen min når jeg løper langs store vinduer og jeg ser utrolig tåpelig ut. Det er akkurat som om jeg går innmari fort. Likner ikke noe på de som spretter avgårde, freshe og blide. Og siden jeg ikke hadde musikk, fikk jeg med meg alle kommentarer og latterbrøl. Jaja,,, jeg sprer i hvertfall glede:-)

Jeg løp totalt 8 km. Gikk 200 meter mellom hver intervall og kunne gledelig se at pulsen gikk fort og greit ned.
Annenhver intervall ga høy puls og siste draget ga 197 i puls.

Mandag morgen tok jeg en liten løpe/gåtur før jobb i nydelig vær - det å starte dagen i løpetights er virkelig en knallstart på dagen, men det var vanskelig å trene så tidlig (kl 5.30) så kroppen hang ikke med. I kveld var alt annerledes og det gikk veldig lett og greit. Men nedjogginga var tung og jeg løp med tømmerstokker til bein.

Det nærmer seg bytting av løpesko nå og jeg driver og ser på noen sauconymodeller jeg har lyst på. Vet ikke helt hvilken type det blir,- hadde vært gøy å prøvd en annen type enn den jeg har nå, samtidig vet jeg at beina holder seg skadefrie med den trygge, gamle modellen.



Skal man tenke fornuft eller forfengelighet? Vanskelig spørsmål,,,


Gått litt amok i netthandelen nå og har bestilt meg følgende Bergansklær:




Så da er jeg klar for sommeren! 
Neste økt:
kos meg ihjel med "tusle rundt" fart 6 km.

2 kommentarer:

  1. FIn intervalløkt - og - du er god som klarer å løpe i det hele tatt kl 5.30.... Fresht fritidstøy fra Bergans:-)

    SvarSlett
  2. ja, var ikke det lekre klær? jeg veldig spent på den kjolen og hvordan den passer:-=

    SvarSlett