-no one said it would be easy, but it would be worth it..

fredag 1. juni 2012

drømmen om fart og nye joggesko

Idag var det 11 km langtur - rolig som stod oppført. Så da var det vel egentlig bare å sette igang da,,,

Motivasjonen var under null idag - prøvde meg forsiktig på noen unnskyldninger for meg selv, men til ingen nytte.
På med tights og vindjakke og ut. Det er litt småregn i lufta og det blåser ganske så friskt i alle mulige retninger på en gang.
Starten var tung og trasig,- i tillegg grua jeg meg til en vond oppoverbakke rundt 2 km og den var omtrent så vond som jeg hadde forutsett.
Derfra gikk det i slakk nedoverbakke som førte til at humøret gikk oppover :-) Synes det gikk litt treigt og jeg var skikkelig bekymra for pulsen - mens jeg løp grubla jeg over den fordi den var så høy.
Følte jeg ubehag? Nei. Ble jeg stiv? Nei. Så hvorfor var den så høy da? Lå mellom 175 - 183 enda jeg løp da ganske så rolig.
Etterhvert måtte jeg bare se på noen andre tall istedet og konkludere med at hvis jeg går på en smell så er det ikke så farlig.
Siste kilometeren økte jeg farten og det bar helt fint hjem. Måtte ta en liten tur i nabolaget for å hamstre riktig distanse og slutta på akkurat 11 km, en time og 9 minutter.

Ikke akkurat spennende utseendet akkurat??



Foruten ønske om litt fart, drømmer jeg meg bort i nye løpesko,,, Har de siste 4 årene brukt Saucony Triumph pronasjonssko med innleggsåler da jeg vinkler veldig innover. De fungerer supert, de - men er så kjeeeedelige i fargen - i tillegg må jeg bruke herremodellen for jeg har planker til føtter.
Skal ut i bilen hvert øyeblikk og prøve litt forskjellig på senteret. Må bare innom dusjen først....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar