-no one said it would be easy, but it would be worth it..

lørdag 9. juni 2012

sentur en lørdagskveld,,,

Herlig besøk i dag,- sovna på sofaen og bråvåkna av barn som skulle legge seg :-)
Så satt jeg her da,- helt våken, kvelden var kommet og ingen planer - da kan jeg like godt ta en løpetur. 

Planen var å løpe idag tidlig, men da verka beina fremdeles og var ømme og slitne. Utover dagen har de blitt mye bedre så derfor tok jeg sjansen.
møter stadig dyr på tur - denne gangen en søt andefamilie.

På programmet stod det:
"Lett løping 7 km 44 min".
I min verden er ikke det lett løping så her var det bare å kline til fra start. Den første kilometeren gikk sånn passe greit,- men etter nesten 2 km prøvde jeg å løpe endel fortere og konsentrerte meg om å få opp tempoet.
Nå er jeg ikke særlig god i matte og med en puls på 190 jobber ikke akkurat hjernen fortere,- av en eller annen grunn fikk jeg det for meg at jeg måtte løpe det jeg makta for å klare 44 min. Fatter ikke hvordan jeg regna meg ut til det, men jeg løp det jeg klarte.
Etter 3,5 km begynte det å gjøre ganske vondt overalt og pulsen dundra videre,- klokka viste 190 med innslag av 192 og 189 og det var like vondt som tallene viste.
Innimellom så føltes det greit ut med det tempoet som jeg overhodet ikke er vant til. Da tok jeg meg i å tenke at denne farten løper altså folk halvmaraton og helmaraton!!!
En dag,- EN DAG skal jeg også surfe avgårde superkul med hevet blikk i dette tempoet.


Å skimte mitt mål i det fjerne virker veldig vanskelig nå. Jeg løp i dag en tredjedel av et halvmaraton og jeg kan virkelig ikke forstå at jeg noensinne skal klare å løpe sånn to runder til. Målet mitt om under 2 timer og 10 minutter i Oslo til høsten virker nå, om mulig, enda mer uoppnåelig.


Men allikevel er jeg fornøyd,- faktisk knallfornøyd,- har aldri løpt 7 km så fort før i hele mitt liv og klokka viste 39:59 da jeg stoppa. Og så kan jeg nå igjen stadfeste at jeg klarer å ha 190 i puls i over 35 minutter uten å dø og det må jeg se på som et godt tegn:-)

Neste økt i programmet er langintervaller,- på 6 x 500 meter. Lurer på hvordan det skal gjøres - skal det være lange pauser imellom?? Sånne ting gjør meg litt usikker. Men jeg får bare prøve,- sliten blir jeg - garantert:-)
sliten og veldig fornøyd

2 kommentarer:

  1. Vel gjennomført! Du er flink som trener systematisk og tror du snart vil se resultatene!

    Tror det er pauser i mellom ja, men hvor lange aner jeg ikke ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg prøver å trene så slavisk likt programmet som mulig, men det blir noen økter innimellom som ikke blir med og som er litt mer koseturer og sånn. Når det gjelder pausene så valgte jeg å gå 200 meter,, tror det var litt for langt, kunne nok holdt med 100 meter, men jeg ble litt lat etterhvert:-) Og resultater får vi,- bare vi er tålmodige og bruker tid,,, men det er litt vanskelig å se det noen ganger. Det er jo så moro!

      Slett