-no one said it would be easy, but it would be worth it..

onsdag 30. mai 2012

supert treningsvær!

De siste dagene har det vært så fint å løpe ute.




Trening 29. mai:
I går kveld etter et møte klarte jeg ikke å la være og tenkte jeg kunne ta en skogtur. Men det ble bare tull med parkering osv så da dro jeg hjem, parkerte bilen og tok en tur rundt øya = cirka 4,3 km.

Det var egentlig bare for kosens skyld - inngikk ikke i treningsprogrammet. Ville bare ut å få litt frisk luft.

Deilig og stille ute, lasta ned sveriges Eurovision sang som vant og den er jaggu fin å løpe til :-)


Trening 30. mai:
I dag var det innetrening da minstemann skulle på dans. Hadde planer om en styrkeøkt, men når man entrer et treningsstudio litt før kl 17 så er man ikke akkurat alene,,,, fant meg derfor ei mølle og tenkte å ta en runde av løpeprogrammet som var:
2 km oppvarming
4 km fartslek
2 km nedjogg
= 8 km

Hva som legges i ordet fartslek er jeg usikker på, vil tro det er litt småsprinting innimellom. Men det er nok lettere ute enn på ei mølle. Jeg valgte derfor å gjøre sånn:
2 km 9,5 km/t. 4 km 10,5 km/t og økte til 11 km/t. Deretter 2 km 9,5 km/t.
Gikk veldig fint. Brukte 47 min, 30 sekunder på hele greia og det må jeg si meg fornøyd med. En stund der følte jeg at alt bare svevde og var heeelt perfekt - herlig følelse.
I tillegg stod det 60 meter koordinasjonsløp. Hva er det??? Hmm,,, jeg velger tolke det som "løp det du hæler" så det skal jeg gjøre neste gang, under forutsetning av at treninga foregår utendørs.
I morra blir det annen type trening så satser jeg på 11 km rolig langtur på fredag.
Gleder meg nesten allerede, jeg :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar