-no one said it would be easy, but it would be worth it..

mandag 21. mai 2012

første programøkt

Etter tips var jeg på marathon.se sine sider og der fant jeg et passe treningsprogram til meg,- for å kunne fullføre halvmaraton på cirka 2 timer - det er jo akkurat det som er målet mitt. 
flotte forhold å trene i!
(Fremdeles kan det vel kalles visjon - for særlig realistisk er det ikke). 

Dette programmet er tiltenkt de som skal starte i Stockholm i høst, en uke før Oslo, hvilket betyr at jeg må være en uke på forskudd. Hoppa derfor rett på uke 5 og første treningsøkt som var:


2 km - 13 minutter oppvarming
10x150 kortintervall
2 km - 13 min nedjogging
=totalt 7 km.

Løp til øya og løp litt fram og tilbake der. Pulsen gikk ned til cirka 125-135 på slutten av pausene og var oppe i 184 på det høyeste. Helt grei økt - moro å ha noe å følge.
Neste økt skal være en ganske hurtig 6 km tur. Da får jentebølgen på onsdag som er på 5 km kompensere for det.
For et nydelig vær - varmt og godt.
Det er sånn  luksus å kunne ta seg en løpetur på ettermiddagen sånn helt for seg selv:-)

Også må jeg legge ved en liten søt sak vi fant i hagen idag:
Vi satser på at pinnsviner kan rygge så han kommer seg ut igjen.


2 kommentarer:

  1. Lurt å følge et program, ja:-) Satser på du blir fornøyd. Søtt pinnsvin, forresten..:-)

    SvarSlett
  2. Ja, håper det. Ser at de første ukene er det tre løpeøkter pr. uke. Også er jeg litt usikker på om jeg tar intervallene riktig, men skal prøve å følge så godt jeg kan. Så får jeg prøve å nå målet om to timer.

    SvarSlett