-no one said it would be easy, but it would be worth it..

søndag 13. mai 2012

intervallforsøk med mer eller mindre hell

Unger i seng, fotball på tv = løpetur på meg

Planen min var å løpe langs elva til en runde på ei øy her - cirka 1 km lang og trene 3x1000 meter intervaller. Starta med 1,5 km oppvarming som gikk fint da den delen av stien er ganske kupert slik at pulsen våkna.
intervalltrening i pene omgivelser

1. draget bomma jeg på farta - løp altfor fort. Deretter lunteløping til pulsen falt nogenlunde greit før jeg løp en ny intervall.
2. og 3. draget gikk bedre,- prøvde å jogge jevnt og litt saktere.
Brukte ganske lang tid hver gang på å få ned pulsen. Merkelig hvor mye lengre tid det tar når jeg ikke begynner å gå. Målet var å hele tiden løpe.
Da skulle jeg, under normale omstendigheter, ha løpt hjem og vært fornøyd. Men nå følte jeg for å løpe litt lenger. Bena trenger asfalttrening også, tenkte jeg og løpe til Hokksund, derfra til Haug kirke før jeg tenkte "shitau" og tok til venstre vel vitende om at nå måtte jeg løpe 3 km motbakke før jeg fikk vendt nesa hjem igjen.

Det gikk kjempefint, tross alt. Sprekken kom ikke og bena fungerte fint. Ingen vondter av noe slag.
Ble 13,5 km på 1 time, 28 min - latterlig lang tid, men fornøyd da jeg holdt koken ved å løpe så lenge uten problemer. Etter de vonde oppoverbakkene og på vei nedover og hjem følte jeg meg veldig ok - ikke minst var dusjen etterpå langt fra verst:-)




De neste dagene vet jeg ikke helt hvordan blir, kan jo tenkes jeg merker det i bena i morra, men noen mindre turer blir det nok før jeg igjen prøver å nærme meg 15 km løping.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar