-no one said it would be easy, but it would be worth it..

søndag 13. mai 2012

søndag morgen og styrketrening,,,, blæ,,,

Har ikke fått trent styrke hele uka og det vet jeg er dumt,,,

Så i dag bar det på senteret med minstejenta på slep for å tilbringe (forhåpentligvis) en times tid der.
Ble noen øvelser:
- Knebøy
- Nedrekk (skulder og rygg)
- Stående flies for skuldre
- Planken
- Benløft (magen)
- "rompeløft" med vekter.

Da var jeg lei før jeg tusla inn i solariumet og tok 12 min sol.
Egentlig en dårlig økt, men ville ikke tyne beina noe mer da jeg har tenkt meg ut på løpetur idag - denne gangen med pulsklokke, første gang på evigheter så det blir moro.
Vekttrening er ikke favoritten min akkurat - men godt å få styrket opp kroppen litt. Har tro på at det minsker risikoen for skader og gjør hele fundamentet sterkere.

Hva nå framover? 
Jeg grubler litt over det. Forrige gang jeg gjennomførte halvmaraton var det med god hjelp fra treningsprogrammet til Greite Waitz. Jeg fulgte det slavisk og det gjorde meg i god nok form til å gjennomføre uten store skader og uvante lidelser noe mer enn man kan forvente:-) Men skal jeg følge det programmet nå igjen? Fordelen er at jeg vet det fungerer, men det er unektelig veldig ensformig. Ingen hurtigtrening eller intervaller og kun kilometertelling pr uke. Jeg ser at jeg er i bedre form enn da jeg startet programmet forrige gang så jeg er litt i tvil. Har tro på at litt hurtigtrening også kan være godt å få med.
Formstatusen min idag er at jeg uten store problemer løper 1 mil. Det er allikevel en god vei  å gå før jeg er i den formen som kreves når jeg står ved startstreken, men jeg er jo ihvertfall et stykke på vei.

2 kommentarer:

  1. Har du prøvd noen andre programmer. Sjekk maraton.se der er programmer for alle lengder. Selv skal jeg løpe maraton i Stockholm om 3 uker og jeg fulgte program til a. Szalkai. Det er veldig variert. Lange turer, intervaller og bakkeløping. Helt overkommelig også. Lykke til!

    SvarSlett
  2. Tusen takk for tips! Det hørtes litt mer morsomt ut å følge et sånt type program. Jeg løp halvmaraton i Stockholm i 2008 og det var vannvittig moro,- lykke til, du også:-)

    SvarSlett