-no one said it would be easy, but it would be worth it..

torsdag 17. mai 2012

intervalløkt og pulssoneberegninger

da er det onsdag - noen få dyrbare minutter tilgjenglig for trening mens minstejenta er på dans.

Denne gangen tenkte jeg å prøve ta noen litt annerledes intervalløkter.
Oppvarming 1 km og deretter 6x500 meter med 200 meter rolig jogg mellom dragene. (12 km/t - 8,5 km/t).
Egentlig ganske moro - nedjogging til det stod 5 km på displayet = 28:53 min. Da var tida mi brukt opp og hjemme venta det gjester og middag.

Pulsen gikk opp og ned ganske fint - siste draget løp jeg 600 meter og økte farta for å se om jeg klarte å få den til å nå nye høyder,- tror jeg endte på 195.

Søkte opp på nettet og fant en fin formel for å beregne pulsen.
Maxpulsen min er 209 (veldig høy til å være så gammel som jeg er:-)
Hvilepulsen min er cirka 50.

Mine pulssoner:
60% = 144
70% = 160
80% = 175
90% = 191


Moro å finne ut  - da har jeg noe å løpe etter.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar